LOODUSAINETE VALDKONNAKAVA ÜLDOSA 

Valdkonnapädevus ↔ kooli väärtused 

Kooli väärtused 

Kuidas kooli väärtuste kaudu jõuda valdkonnapädevusteni või vastupidi – kuidas valdkonnapädevuste saavutamise kaudu kujundada kooli väärtusi? 

Hoolivus 

huvi, otsused, väärtused 

Tervis 

huvi, teadmised, uurimine, otsused, info, teadus, karjäär, väärtused 

Tarkus 

huvi, teadmised, uurimine, otsused, info, teadus, karjäär, väärtused 

Ettevõtlikkus 

huvi, uurimine, info, karjäär 

Väärikus 

karjäär, väärtused 

 

JmG pädevused ↔ GRÕK läbivad teemad 

JmG pädevus 

Kuidas GRÕK läbivad teemad aitavad ainevaldkonnas arendada JmG pädevusi? 

- Elukestev õpe ja karjääri planeerimine 

- Keskkond ja jätkusuutlik areng 

- Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus 

- Kultuuriline identiteet 

- Teabekeskkond ja meedikasutus 

- Tehnoloogia ja innovatsioon 

- Tervis ja ohutus 

- Väärtused ja kõlblus 

Minapädevus 

Tervis ja ohutus; Elukestev õpe ja karjääri planeerimine 

Teaduspädevus 

Tehnoloogia ja innovatsioon; Keskkond ja jätkusuutlik areng; Teabekeskkond ja meedikasutus 

Sotsiaalne pädevus 

Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus; Keskkond ja jätkusuutlik areng; Väärtused ja kõlblus; Teabekeskkond ja meedikasutus 

Kultuuripädevus 

Kultuuriline identiteet; Elukestev õpe ja karjääri planeerimine; Väärtused ja kõlblus 

  

Valdkonnasisene/ -väline lõiming 

Valdkonnasisene lõiming valdkonda kuuluvates ainetes / kursustes 

Valdkonnaväline lõiming teiste valdkondade ainete / kursustega 

Valdkonda kuuluvad ained on õppeaastate lõikes jaotatud nii, et toetavad üksteist. 

liikumisõpetus, muusika, ajalugu, matemaatika, inglise keel, eesti keel, kunstiõpetus, inimeseõpetus 

 

Õppekeskkonna mitmekesistamiseks kavandatud tegevused 

  • TÜ õpikojad 
  • Maaelu teadmuskeskus 
  • Luua Metsanduskool 
  • Endla Looduskeskus

 

Bioloogia kursuste kavad

Geograafia kursuste kavad

Füüsika kursuste kavad

Keemia kursuste kavad

 

 

 

 

Toimetaja: NELE GRAVERSON