LIIKUMISÕPETUSE VALDKONNAKAVA ÜLDOSA 

Valdkonnapädevus ↔ kooli väärtused 

Kooli väärtused 

Kuidas kooli väärtuste kaudu jõuda valdkonnapädevusteni või vastupidi – kuidas valdkonnapädevuste saavutamise kaudu kujundada kooli väärtusi? 

Hoolivus 

Enda füüsilisest ning vaimsest tervisest hooliv JmG õpilane on hooliv ka teda ümbritsevate inimeste suhtes. 

Tervis 

JmGõpilane mõistab kehaline aktiivsuse ja tervislike harjumuste olulisust oma füüsilisele ja vaimsele heaolule ning on leidnud endale meelepärase liikumisviisi. 

Tarkus 

JmG õpilane on teadlik keha toimimisest, mõistab liikumise vajalikkust ning olulisust, arendab teadlikult oma kehalisi võimeid läbi liikumise ja toitumise ning hoiab füüsilist ja vaimset tasakaalu. 

Ettevõtlikkus 

JmG õpilane on liikumistegevustes iseseisev ja ennastjuhtiv, lisaks on motiveeritud, seab eesmärke, on algatusvõimeline suurendamaks oma kehalist aktiivsust. 

Väärikus 

JmG õpilane on vastutustundlik ja väärikas hoolitsedes oma füüsilise vormis oleku eest, austades sellega iseennast ja teisi. Lisaks väärtustab liikumist kultuuri osana ning ennast selle mõjutajana. 

 

JmG pädevused ↔ GRÕK läbivad teemad 

JmG pädevus 

Kuidas GRÕK läbivad teemad aitavad ainevaldkonnas arendada JmG pädevusi? 

- Elukestev õpe ja karjääri planeerimine 

- Keskkond ja jätkusuutlik areng 

- Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus 

- Kultuuriline identiteet 

- Teabekeskkond ja meedikasutus 

- Tehnoloogia ja innovatsioon 

- Tervis ja ohutus 

- Väärtused ja kõlblus 

Minapädevus 

Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus; tervis ja ohutus; elukestev õpe ja karjääri planeerimine 

  • JmG õpilane on teadlik oma tervisest ja suudab iseseisvalt planeerida ning teostada liikumisharrastusi, on läbi selle aktiivne kogukonna liige; 
  • Terviseteadlik JmG õpilane hoiab oma heaolu läbi ohutu liikumise ennetades sellega vigastusi ja terviseprobleeme; 
  • JmG õpilane oskab arendada oma teadlikkust, on võimeline uutes olukordades kiiresti kohanema, seab eesmärke ning täidab neid. 

 

Teaduspädevus 

Tehnoloogia ja innovatsioon; keskkond ja jätkusuutlik areng 

  • JmG õpilane on innovatiivne kasutades sobivaid tehnoloogilisi vahendeid arendamaks oma kehalist võimekust ja vaimset tasakaalu; 
  • JmG õpilane teeb oma otsused läbi teaduspõhise mõtlemise, et valida teadlikult harjumusi tervise edendamiseks. 

 

Sotsiaalne pädevus 

Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus; elukestev õpe ja karjääri planeerimine 

  • JmG õpilane mõistab elukestva õppe tähtsust läbi vajaduse arendada pidevalt oma võimeid ja suudab kohaneda uute väljakutsetega. 

 

Kultuuripädevus 

Väärtused ja kõlblus; kultuuriline identiteet 

  • JmG õpilane austab reegleid, võtab vastutuse, arendab enese distsipliini ning järgib ausa mängu põhimõtteid; 
  • JmG õpilane seostab liikumist läbi enda kultuurilise identiteedi, traditsioonide ning kultuuripärandi. 

 

 

Valdkonnasisene/ -väline lõiming 

Valdkonnasisene lõiming valdkonda kuuluvates ainetes / kursustes 

Valdkonnaväline lõiming teiste valdkondade ainete / kursustega 

 

muusika, bioloogia, füüsika, ajalugu, geograafia 

 

Õppekeskkonna mitmekesistamiseks kavandatud tegevused

  • Spordipäevad 
  • Klasside vahelised võistlused 
  • Osalemine Jõgevamaa meistrivõistlustel 
  • Osalemine rahvaspordi üritustel

 

 

Toimetaja: NELE GRAVERSON