Silmapaistvaimad õpilased 2023/2024. õppeaastal

 

Kõige minateadlikum õpilane 2024 – Jete Jõgi (Ö-klass). Ta on väga eeskujulik ja töökas õpilane, kes peab tähtaegadest ja kokkulepetest alati kinni. Tihti on tal vajalik tehtud juba nädalaid või päevi varem. Jõuab ja suudab palju, sest planeerib enda aega väga hästi. Ta on väga täpne ning organiseeritud. Teab, milles on hea ning milliseid oskusi on vaja parandada. Probleemide korral pöördutakse tema poole, ta oskab aidata ning on toeks. Mõistab teisi hästi, on empaatiline ning lahkhelid lahendab tasakaalukalt ja leiab kompromisse. Kui tekib probleem, tegeleb sellega kohe. Ta osaleb nii segakooris, bridžiringis kui ka mälumängus, kus on teistele enda pühendumisega eeskujuks. Lisaks on ka tema hinded väga head, sest ta on harjunud pingutama ning teab, et raske töö kannab vilja. On seadnud endale pikaajalisemad eesmärgid, mille saavutamiseks loob ka palju väiksemaid eesmärke, mille täitmine viib teda lähemale peamisele. Suur tugi klassijuhatajatele.

Kõige sotsiaalsem õpilane 2024 – Rasmus Randoja (Ö-klass). Ta jälgib uudiseid, tunneb maailmas toimuva vastu huvi. Kui on vaja millegi üle arutleda, siis võtab ta alati sõna. Oskab enda seisukohti viisakalt ja teistega arvestavalt argumenteerida ning ootab ka vestluskaaslaste arvamust. Üheski vestluses ei jää ta hätta ning oskab palju näiteid tuua. Teab, mida elult soovib, ning püüdleb selle poole. Võtab üritustest osa ning innustab ka teisi seda tegema. Ta on väga vaba suhtleja, seltsib pea igaühega. Ta meeldib nii kaasõpilastele kui ka õpetajatele ja koolitöötajatele. Enda muheduse ja naljadega muudab ka kõige hallimad ja sombusemad ilmad päikseliseks. Vahel leiutab uusi sõnu või väljendeid, mis tema keelekasutust rikastavad, kui tema arvates piisavalt head vastet pole.

Kõige teaduslikuma mõtlemisega õpilane 2024 – Osmo Lapin (Ö-klass). Tema tugevaks küljeks on loodusteadused, mida valdab suurepäraselt. Eriti palju annet ja teadmisi on tal IT-valdkonnas, millega tegeleb pea iga päev. Ta on programmeerinud nii õpikeskkonna kui ka palju muud. Ta on osalenud ka Tartu ülikooli kursustel. Lisaks sellele oskab ta hästi ka matemaatikat, füüsikat ja keemiat. Annab neis õppeainetes nõu teistele, seletab esmapilgul kontimurdvad mõisted, valemid või teoreemid nii imelihtsalt lahti, et lausa lust on kuulata. Enda seisukohti kinnitab seostega erinevate valdkondade vahel ning toob ka väga häid näiteid. Loob õppides süsteemi ning kasutab enda mõistust ja teadmisi otstarbekalt, et ka keerulistele ülesannetele ja küsimustele lahendused leida. „Nupp nokib" võistlusel, kui me plastiliinist ja hambatikkudest torni tegime, ei olnud tema mureks see, kas me ehitame kõige pikema torni ja võistluse võidame, vaid see, et tornil oleks ikkagi hea vundament ja korralikud tugipostid.

Kõige teaduslikuma mõtlemisega õpilane 2024 – Ranno Valk (C-klass). Tal on väga põhjalikud teadmised kõigis reaal- ja loodusainetes, ta on saavutanud väga häid tulemusi erinevatel olümpiaadidel ning ta aitab õppetöös kaasõpilasi ja vahel ka õpetajaid. Ta ei piirdu ainult sellega, mida koolis õpetatakse, vaid on osalenud ka TÜ teaduskooli keemia- ja füüsikakursustel. Olümpiaadile ei lähe ta kunagi mütsiga lööma, ettevalmistus on põhjalik ja tema sõnul ka väga arendav. Ta on laia silmaringiga, sest tunneb huvi selle vastu, kuidas asjad maailmas toimivad. Ta loeb teaduskirjandust, mängib malet ja kitarri, valdab hästi võõrkeeli. Lisaks on ta väga hea suhtleja, kes leiab kõigiga ühise keele. Ta on meie kooli ajaloos ainus õpilane, kes on saanud kutse rahvusvahelisele olümpiaadile.

Kõige kultuuriteadlikum õpilane 2024 – Karoliine Peek (A-klass). Ta oskab mängida paljusid pille: klaverit, flööti, suupilli, akordionit ja ukulelet. Ise naudib ta kõige rohkem akordionimängu. Ta on esinenud paljudel meie kooli aktustel. Lööb aktiivselt kaasa ka rahvamuusikaansambli Tuustar esinemistel. Ta on laulnud kümme aastat kooris ning eelmisel sügisel alustas ta laulmist Jõgeva kammerkooris. Tema muusika tegemise nauding kiirgab tema näolt kaugele. Eelmise suve laulu- ja tantsupeol osales ta lausa kolme kollektiivi koosseisus – rahvatantsurühm, muusikakooli lastekoor ja rahvamuusikaansambel Tuustar. Samuti kuulub ta kooliteater Liblikapüüdja ridadesse. Ta on suur raamatukoi. Lisaks kirjutas ta oma praktilise tööna luuletusi, milles koostas luulekogu. Kodus meeldib talle kududa ja heegeldada. Paljude hobide tõttu oskab hästi oma aega planeerida. Lisaks on ta tore suhtleja ja väga hea kaaslane.

Kõige pikem arenguhüpe 2024 – Kevin Aland (Ö-klass). Kui 10. ja 11. klassi lõpetamine läks üle raskuste, kivide ja kändude, siis 12. klassi lõpuks on noormehe õppeedukus selline, et klassijuhatajad ja klassikaaslased on märganud väga suurt ja positiivset muutust. Edasi soovib minna õppima füsioteraapiat. On hakanud lugema raamatuid, mida ta varem ei teinud. Loeb ka inglise keeles. Lisaks sellele on ta tubli sportlane ja esindanud nii kooli erinevatel võistlustel kui ka pälvinud kõrgeid kohti jõutõstmises. Eesmärk on jõuda välja tasemele, et minna osalejana Inglismaale jõutõstmise maailmameistrite omavahelistele võistlustele. Järgib tervislikke eluviise: toitub tervislikult, liigub palju, magab ööpäevas vähemalt 7-8 tundi ja on piiranud netiaega.

Toimetaja: NELE GRAVERSON